TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. december 8., péntek

Paradicsom és csirke avagy Egy sűrű élvezet

Mindig is kívánós tekintettel figyeltem a főzős műsorokban azokat a leveseket, amiket a külföldi emberkék főznek.
Kevés alapanyagból, lassan forralva és gyönyörűen sűrű...
...nem tudok mást mondani ki kell próbálni!
Én is így tettem, most épp paradicsomosan, fokhagymásan fűszeresen 😉



FOKHAGYMÁS PARADICSOMLEVES,
   CSIRKEHÚSSAL ÉS SZALONNÁVAL
Hozzávalók:
25 dkg csirkemell
10 dkg kolozsvári szalonna
1 nagy fej vöröshagyma
4 ger. fokhagyma
1 nagy dob. paradicsompüré (140g)
5 dkg apró tészta
2 ek. liszt
majoránna
kakukkfű
balzsamecet vagy cukor
ízlés szerint sajt
A szalonnát és a vöröshagymát kis kockákra vágjuk é együtt üvegesre sütjük. Ez idő alatt a csirkemellet is felkockázzuk és az alaphoz adjuk, szépen megpirítjuk. Aztán meghintjük 2 csapott evőkanál liszttel, elkeverjük, hozzáadjuk zúzva vagy durvára vágva a fokhagymát, megsózzuk, fűszerezzük, felöntjük 1 liter vízzel, simára keverjük és jöhet a paradicsompüré.
Bele-bele kevergetve lasú forrással kb. 15 perc alatt készre főzzük.
Külön kifőzzük az apró tésztát, majd belekeverjük a levesbe, és ezzel is sűrűbb hatást érünk el.
Csak 1 tipp: A paradicsomlevest az általában, és alapból kicsit édeskésebben szeretjük, ezért mindenki ízlésének megfelelően cukrozza.
…és még egy: Én most nem tettem bele cukrot, hanem ehhez a mennyiséghez 2-3 evőkanálnyi balzsamecetet kevertem,  így és egy isteni, finom, pikáns, sűrű levest kaptam.














... és ha úgy jobban esik,egy kis reszelt sajtot is kínálhatunk mellé 😁
FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!



2 megjegyzés:

  1. Jól hangzik. Majdnem minden összetevő van itthon. Holnap kipróbálom, valami hasonló lesz belőle.�� Köszi a receptet!

    VálaszTörlés