TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. augusztus 23., szerda

Hal és krumpli avagy Van déj (jesztudéj)

Tegnap, reggel arra ébredtem, 11-kor, hogy halat akarok, hamar, egyszerűt és hétköznapit.
Benéztem a hűtőbe... és halatlan volt amit ott láttam.
No akkor gyerünk boltba; hiába lebegtek előttem, bölcseleteim, miszerint "Főzz abból, ami otthon van!"- de, gondoltam ha hazaviszem, berakom a hűtőbe, akkor már otthon lesz, nem? De. Megint igazam van. -csak hogy a nagyokat is idézzem-. 
Egész úton hazafele -megint a nagyok- sőt, már odafele is, a számban éreztem ízét a finom balatoni hekknek és a balatoni sült krumplinak. Ezzel nem is volna baj, de ahogy éreztem az ízét, úgy járt is hozzá a szám - még jó hogy nem akadt szálka torkomon - a járókelők pedig csak mosolyogtak -Hát ez tényleg állandóan eszik 😀
Na most ebből az lett, hogy mire hazaértem, kicsit már jól is laktam és mint minden rendes ember, tele hassal, le kell dőlni egy picikét. 
Amikor felébredtem - már másodszor - olyan lustaság kapott el, hogy majdnem visszafeküdtem. De nem lehet, mert enni kell, igazándiból is valamit, pontosabban halat még akkor is ha hekk, és amilyen fáradt vagyok minél egyszerűbben...
Valahogy így kezdődött a tegnapi napom vége, aztán hamar este lett. 













FŰSZERES-MAGOS MORZSÁBAN SÜLT HEKK,
    CSEMEGÉZETT BURGONYASALÁTÁVAL 
Hozzávalók:
4 db hekkfilé
1/2 citrom
zsemlemorzsa
szezámmag
lenmag
kakukkfű
rozmaring
bors, só
A saláta:
80 dkg burgonya (vagy 1 kg, ismerve a család étvágyát)
10 dkg csemegeuborka
2 db kápia paprika
2 ger. fokhagyma 
1 nagy tub. majonéz  (160 g)
1 p. tejföl (175 g)
4-5 ek. olívaolaj (extra szűz)
kakukkfű

A burgonyát héjában megfőzzük, megpucoljuk, kihűtjük, felkarikázzuk.
Az uborkát felkarikázzuk, a kápiát kis kockákra vágjuk.
A majonézt, a tejföllel és a olívaolajjal kikeverjük, pici sóval, kakukkfűvel és a zúzott fokhagymával ízesítjük.
Először az uborkát és a kápiát, majd a burgonyát is ügyesen belefogatjuk az öntetbe és tálalásig hűtőben pihentetjük.
A megtisztított hekkeket megcsepegtetjük citromlével, és besózzuk, aztán 5-6 kanálnyi zsemlemorzsát elkavarunk, borssal, aprított rozmaringgal és kakukkfűvel és hozzáadjuk az 1-2 kanálnyi magvakat.
A hekkeket alaposan belefogatjuk, belemasszírozzuk a morzsába, aztán egy finoman kiolajozott tepsibe, a hasukra állítva pakoljuk őket, a tetejüket nagyon enyhén meglotyikoljuk olívaolajjal, (erre a célra hasznos lehet, az olajszóró, de az nekem sincs) 220 fokos, előmelegített sütőben (légkeverés), 20-25 perc alatt szépen megsütjük, a salátával tálaljuk.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése