TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. július 20., csütörtök

Nyúl és paprika avagy A legenda új élete

Természetesen, mint sokunknak, nekem is megakad a szemem a AKCIÓ! feliraton...
Most épp  a nyúl lapocka volt a kecsegtető kínálatban, amit én ott hagytam a boltban.
Hát persze! Pont én.
Szóval, megvettem, igen, nyúl, igen lapocka, igen nincs rajta sok hús, igen nem is olyan olcsó, de finom és akciós, tehát...















NYÚLPAPRIKÁS, KAPROS-GALUSKÁVAL
(talán nem a legmegszokottabb módon, na de, nálam ez nem furcsa)
Hozzávalók:
1 kg nyúl lapocka
2 fej vöröshagyma
2 db paprika 
1 p. tejföl
2+2 ek. liszt
2 ek. mustár
2 dl fehérbor
babérlevél
majoránna
fűszerpaprika
bors, só
4 adag galuska, aminek a tésztájába aprított kaprot keverünk
A hagymát és a paprikát felkockázzuk.
A lapockákat az ízületeknél ledaraboljuk (persze lehet kisebbre is, de ha csontot vágunk akkor már előfordulhatnak csontszilánkok is, tehát vigyázva fogyasszuk); majd egy nagyobb tálba rakjuk, két evőkanál mustárt teszünk rá, és alaposan összeforgatjuk, ezután két evőkanál liszttel is átforgatjuk.
Egy lábosban olajat hevítünk és megpirítjuk rajt húsdarabokat, a felénél hozzáadjuk a hagymát és a paprikát, megsózzuk, aztán "folyamatos" kevergetéssel üvegesre sütjük.
Meghintjük fűszerpaprikával, felöntjük a borral, egyet forralunk rajt, illetve feloldjuk az aljáról a pörköt, borssal, majoránnával valamint egy darab babérlevéllel ízesítjük, felöntjük annyi vízzel ami épp ellepi, és fedő alatt puhára főzzük. (nálam ez kb. 1 óra volt)
A tejfölből és két kanál lisztből habarást készítünk, amivel a paprikásunkat besűrítjük.
Galuskával, vagy ahogy én, kapros-galuskával tálaljuk.








2 megjegyzés:

  1. Gyerekkoromban (ami nem igazán most volt!!) ettem utoljára nyulat (nagyapám tenyésztette őket). Amikor láttam boltban mindig olyan részét árulták lefóliázottan, ami csupa csont volt. Hát az azért nem kell!! Ha találkoznék "normális" darabbal, kipróbálnám a receptet! Addig is őrzöm!! Köszönöm szépen!! Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. ...azért jobb híján, ókor-ókor ez is megfelel.
      Köszönöm az őrzést :) és szép napokat, kellemes nyarat kívánok.

      Törlés