TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2017. július 10., hétfő

Cukkini és marha avagy Klasszikus, ma

Már a múlt hét közepe felé, az jött az eszembe, hogy milyen rég ettem egy jó kis tökfőzeléket.
Na, majd a jövő héten.
Aztán szombatom a táskámba esett egy közel 1,5 kg-s cukkini monstrum....
Vasárnap meg az jött az eszembe, hogy de rég ettem egy jó kis cukkinifőzeléket.
Aztán ma...
















KAPROS CUKKINIFŐZELÉK, SÁRGARÉPÁVAL
Hozzávalók:
1,5 kg cukkini
15 dkg sárgarépa
1 fej vöröshagyma
1 p. tejföl
3 ek. liszt
3-4 ek. fehérborecet
kapor
kömény
bors, só
(1 tk. kristálycukor)
A cukkini, meghámozva, és a magrész eltávolítása után, 1 kiló körüli lett,  amit nagy lyukú reszelőm lereszeltem.
A vöröshagymát felaprítjuk, és üvegesre sütjük.
A sárgarépát szintén nagy lyukú reszelőn lereszeljük és 3-4 percig a hagymával együtt pirítjuk. Ezután hozzáadjuk a cukkinit, megsózzuk, borsozzuk és egy kevéske őrölt köménnyel ízesítjük; meglocsoljuk a borecettel, aztán felöntjük vízzel.
10-15 percig főzzük illetve ahogy a cukkini puhul (vigyázzunk! mert könnyen szét is főzhetjük, bár az ecet kissé megfogja).
Közben a kaprot felaprítjuk és a cukkinihez adjuk; tejfölből és lisztből habarást készítünk, amivel a főzelékünket besűrítjük.
Húspogácsával, vagy ahogy én szeretem, isteni marhapörkölttel kínáljuk.
Csak 1 tipp: a hozzávalók közé írtam cukrot is, ez viszont legyen szabadon választott; de itt is érvényesül, az hogy ha, az édes dolgokban egy icike-picike sót teszünk, azzal csak fokozzunk a ízét, és ez bizonyos esetekben fordítva is igaz - ebbe főzelékbe, egy teáskanál cukor nyugodtan belemehet. Csak okosan!










                                                      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése