TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2016. március 28., hétfő

Túró és alma avagy Így jártam, de nem bántam ;)

Valószínűnek tartom, hogy a kevesen jártak így, illetve az is lehet ez egy annyira ritka eset, ami akár egyedinek is mondható.
Ez esetben, akkor én vagyok a kiválasztott. Noiszen.  
Szóval - vásároltam egy, eddig megbízhatónak tartott helyen, megbízhatónak tartott gyártó, megbízható minnőségű -  8 lapos, réteslapot. 
Aztán nekiláttam, a következő kis „tortácska” elkészítésének.
DE! akárhogy számoltam és ellenőriztem, jobbró-barra, barró-jobbra, lerrő-fe és ferrő-le, ez csak 6!
Hmm...
Tehát a receptben, terveimnek megfelelően 8-at írok (a képen csak 6 )  ha pedig valaki esetleg szintén 6 lapos variációra akadna, szóljon, írjon stb... és klubbá alakulunk.  















ALMÁS-TÚRÓS RÉTESTORTA
Hozzávalók:
1 cs. 8 lapos réteslap ;)
25 dkg túró
1 p. tejföl (175g)
10 dkg kristálycukor + szórás
1 cs. vaníliás cukor
2 db tojás
50 dkg alma (kb.)
5 dkg vaj
reszelt citromhéj
A túrót a tejföllel, a tojásokkal, cukorral és a vaníliás cukorral, valamint egy citrom reszelt héjával kikeverjük.
A almát kimagozva, keskeny gerezdekre vágjuk, igény szerint meghámozhatjuk..
(Az alma súlyát csak körülbelül írtam, mert ez több mindentől is függhet például: ha meghámozzuk, vagy bátrabban vágjuk ki a magházát, akkor az mekkora „súlyveszteség” és attól is, hogy milyen keskeny illetve vastag egy-egy gerezd.)
Egy 28 centis gyümölcstorta formát, vékonyan kikenünk, olvasztott vajjal, és egyesével, szépen belerakjuk, -kibéleljük- a réteslapokkal, amiknek a közét laponként, szintén megkenegetjük, vékonyan vajjal. Ezután beleöntjük a túrót, a tetjét pedig ügyesen kirakjuk az alma gerezdekkel. A maradék olvasztott vajat (ha marad) a tetejére lotyikoljuk és 1 evőkanál kristálycukorral megszórjuk.
A „csúnyán” kilógó réteslap széleket levágjuk; ezt a műveletet célszerű úgy végezni, hogy egy sodrófát egyszer-kétszer átgörgetünk a forma tetején és így maga a forma széle fogja levágni a felesleges részeket.











Előmelegített gázsütő 5-6 fokozatán 30-40 perc alatt szépen megsütjük, és 15-20 perc pihentetés után könnyen kiszeljük, és porcukorral meghintve kínáljuk.
Ha divatosan szeretnénk tálalni (mondjuk nyáron), akkor egy gombóc vanília fagyit is adhatunk hozzá.  









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése