TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. július 3., péntek

Kelkáposzta és paradicsom avagy A csípés

A minap rákívántam a paradicsomos káposztára.
Beszala Bemankóztam a zöldségesbe, aztán valószínű, megcsípett valami bogár, mert úgy döntöttem, hogy kelkáposztából fogom elkészíteni. A kelkáposzta úgysem a legfiatalabb volt, tehát nagyot nem hibázhatok.
Nem is!
A másik a szegfűszeg, ami nálam a paradicsomos káposzta természetes ízesítője. 
Kérem szépen én ezt a Mamikámtól tanultam, aki szintén a Mamikájától tanulta és feltehetőleg Ő, tehát az én Dédmamikám, meg az Ő Mamikájától, aki az én Ükma..hagyjuk inkább, Őt aztán már nem is ismertem. 














PARADICSOMOS KELKÁPOSZTA,
    ZABPELYHES HÚSGOLYÓKKAL
Hozzávalók:
80 dkg kelkáposzta
1 fej vöröshagyma
2 db paprika
1 nagy dob. paradicsompüré (140g)
5-6 szem szegfűszeg
2 ek. liszt
1-2 ek. kristálycukor
kömény (őrölt vagy egész)
a golyókhoz:
35 dkg darált hús
3 ek. zabpehely
2 ger. fokhagyma
petrezselyem zöldje
bors, só
A káposzta elkészítése lényegében megegyezik a normál paradicsomos káposztával.
A vöröshagymát félkarikákra vágjuk, kevéske zsiradékon megfonnyasztjuk, aztán hozzáadjuk a szintén félkarikákra vágott paprikát. 
Időközben a kelkáposztát is felszeleteljük kb.:3-4 centis, kis csíkokra, darabokra és az alaphoz keverjük.
Ezután felöntjük annyi vízzel ami épp ellepi, de picivel kevesebb is lehet, mert a káposzta úgyis összeesik egy kicsit; hozzáadjuk a paradicsompürét és a szegfűszeget, köménnyel, sóval ízesítjük.
A darált húshoz adjuk a zabpelyhet, a zúzott fokhagymát, egy jó adag aprított petrezselyemzöldet, sózzuk, borsozzuk és alaposan összekeverjük, majd formás, tömör, kis golyókat formázunk belőle (nekem ebből a mennyiségből 18 db-ot sikerült kihoznom).
Amikor a káposzta, félig főtt állapotban van, a húsgolyókat szépen ráhelyezzük a „tetejére” és hagyjuk nyugodtan főni, nagyjából 10 perc elteltével, a golyókat átmozgatjuk, átforgatjuk és még 5-10 percig főzzük...
A lisztből rántást készítünk, és ha a káposzta, és a golyók is megfőttek, az étkünket berántjuk, utóízesítjük és ízlés szerint cukorral lágyítjuk az ízét. 
(Ha egész köményt használunk, már az elején a hagyma közé szórhatjuk, hogy szépen „kipattogjon”)

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése