TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. április 10., péntek

Túró és gombóc és a Blogkóstoló 22.

Nem szaporítanám a szót és nem tehetem meg, hogy ne válasszak édességet is.
Őszinteségi roham van: Hibáztam. 
Mivel csak fél adagot készítettem ebből a fincsi kis nyali-faliból... én nem tudom mi történt... biztos odafigyeltem!?
Lényeg a lényeg, a zabkorpából dupla mennyiséget tettem a túróhoz és „láss csodát” a gombóc szerintem maxi jó lett, nem volt tömör és „kemény”.
Aztán megpróbáltam a leírtak szerint (nem lettem volna nyugodt) és... Hááát, nagyon körülményes, odafigyelős, gyakorlat nélkül kicsit „szétfőlős”, sőt, de elvileg megoldható.
Az igazsághoz tartozik az is, hogy bár édesítőszert kunyeráltam, de sovány túró helyett, normál félzsírosat használtam és így, illetve a majdnem dupla zabkorpával, szerintem nagyon fincsi lett, teljes nyugalommal ajánlom mindenkinek, csak úgy mint Judit blogját ahol a fogyókúrába jól beilleszthető ételeket találhattok, olyanokat amiről nem is gondolná az emberfia.














TÚRÓGOMBÓC, ZABKORPÁVAL
Hozzávalók:
50 dkg túró (félzsíros)
10-12 dkg zabkorpa
2 db tojás
4-5 dkg Eritritol
+
10-14 dkg zabkorpa a beforgatáshoz
tejföl
fahéj
A túrót, a tojások sárgáját és a zabkorpát, alaposan összekeverjük, ízlés szerint eritritollal ízesítjük.
A tojások fehérjéket kemény habbá verjük, majd óvatosan a túrós masszába forgatjuk, úgy hogy a hab ne törtön túlságosan össze (kicsit könnyítünk a dolgunkon, ha fokozatosan, „kanalanként” adagoljuk).
Ezután legalább 1 órán át hűtőben pihentetjük, majd nedves kézzel formázzunk belőle kis gombócokat.
(Előre is elkészíthetjük, és a kifőzésig hűtőben tarthatjuk a gombócokat.) 
Enyhén sós, közepes forrásban lévő vízben, kb. 5 perc alatt főzzük ki őket.
(Miután feljönnek a víz tetejére, még kb. 2 percig kell főzni.) 
Közben az olajon pirítsuk aranybarnára a maradék zabkorpát és forgassuk bele a kifőtt, lecsöpögtetett gombócokat. 
Tálaláskor eritritollal édesített tejfölt adjunk a gombóckáink mellé, a tetejét meghinthetjük fahéjjal.






1 megjegyzés:

  1. Szuper választás volt! :) Remélem, hogy a 23. Blogkóstolón is újra játszol! :) Itt lehet jelentkezni: http://szenhidratnelkul.blogspot.hu/2015/05/blogkostolo-23-kiiras.html

    VálaszTörlés