TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. március 10., kedd

Ruccola pesto avagy Like

Mivel akciós volt a rukkola, ezért vettem két dobozzal is belőle.
Az egyiket salátához használtam, a másikból pedig elkészült életem első pesto-ja. 
Annyiszor láttam már a tv-ben, hogy muszáj volt most már kipróbálnom.
Természetesen nem recept alapján, hanem abból ami a kezembe került, tehát itthon volt ;)
Igazándiból mi is az a pesto, nehéz lenne definiálni; olajos, krém, mártás, öntet, mártogató???, egy szóval Pesto, amit sok zöld(levél)fűszerből és sok olívaolajból, egy kis sóval, borssal, klasszikus módon fenyőmaggal vagy diófélékkel, fokhagymával és itt-ott kemény sajttal, mozsárban, aprítógépben, turmixban zúzott valami, aminek számtalan variációs lehetősége létezik
Aztán rájöttem, hogy lényegében az amire használjuk :)  
Ma kettő egyszerű és talán alap ötlet következik a pesto használatra. 
Az egyik egy egyszerű tészta, a másik pedig egy még egyszerűbb szendvics lesz.
...szerintem holnap is hozok még valami pesto-s dolgot, mert van még a hűtőben, ahol akár egy hétig is eláll. Lehet, hogy tovább is, de ezt nem volt módom kitapasztalni...;)














RUKKOLA PESTO
Hozzávalók:
1 dob. rukkola (100g)
1,5 dl extra szűz olívaolaj 
5 dkg dió
1 ek. kapribogyó
1 tk. barna cukor
1 ger. fokhagyma
bors, só
Mivel botmixerrel készítettem, ezért előtte kicsit megaprítottam a rukkolát, a fokhagymát és a diót.
Majd egy mélyebb edényben az olaj és a többi hozzávaló hozzáadásával, pillanatok alatt, nem túl pépesre turmixoltam.















KAGYLÓTÉSZTA, RUKKOLA PESTO-VAL
30-35 dkg kagyló tészta
4 ek. rukkola pesto
reszelt Parmesan vagy Grana Padano sajt
A frissen kifőtt meleg tésztát, alaposan összeforgatjuk a pesto-val, reszelt sajttal kínáljuk.

 

          
 









SZENDVICS, RUKKOLA PESTO-VAL
Hozzávalókat lásd a képen + fantázia :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése