TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. március 11., szerda

Pesto, pesto, azt akarok enni, akkor nékem nem parancsol senki

Na és természetesen a pesto is egy sok oldalú dolog.
Tegnap, klasszikus módon tésztával és szendvicsben kínáltam, ma pedig, kicsit talán meglepőbben ... :) kiegészítve töltelékként használom. 
Húú, de jó lett!














CSIRKEMELL, PESTO-VAL 
 ÉS KALÁCCSAL TÖLTVE
Hozzávalók:
4 db, 15 dkg-s csirkemell
4 ek. rukkola pesto
4 sz. fonott kalács (1/1,5cm)
70-80 dkg burgonya
10-12 szem koktélparadicsom
bors, só
A csirkemelleket szétnyitjuk, kiterítjük, enyhén megklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk és egy-egy evőkanál pesto-val megkenjük őket, de a széleiknél szabadon hagyunk egy kis részt, ezután a kalács szeleteket felkockázzuk és a hússzeletekre pakoljuk, aztán húst félbehajtjuk és jól összenyomkodjuk a széleknél. 
(Ha úgy biztosabbak vagyunk a dolgunkban, akkor fogvájóval megtűzhetjük, én nem tettem.)
Takarék lángon, fedővel lefedve, kevéske zsiradékon, saját gőzében 20-25 perc alatt szépen megsütjük, félidőben átfordítjuk; szükség szerint egy kis vizet önthetünk alá (én ezt is kihagytam).
Köretként pirított burgonyát kínálunk, ami közé a pirítás utolsó perceiben néhány szem, félbevágott koktélparadicsomot dobunk, sózzuk, borsozzuk és ha éppen van kéznél, akkor durvára vágott petrezselyem zöldet is adhatunk hozzá. 
Nem akarom dicsérni magamat, de nem véletlen vagyok aŐrültSzakács; ahogy a kalács magába szívja a pesto olajosságát, valami bámulatos dolog jön létre.
ui.: Azért arra figyeljünk, hogy ne legyen valiás vagy kakaós a kalács ;)   

 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése