TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2015. március 22., vasárnap

Csípős, kérmes és szendvics avagy Sajt nélkül is lehet szép

A besamel vagy tejmártás, egy alap mártás, szinte bármilyen ízesítést elbír, felhasználása az egészen híg szószoktól kezdve, a sűrű (tormás-sonkatekercs) állagot kívánó ételekig előfordul.
Jómagam, mivel még így, ebben a formájában nem próbáltam, közepes sűrűséggel, melegszendvicskrémként készítettem el, illetve ennek az alapjául használtam és nem bántam meg...
Valószínűnek tartom, hogy az elkövetkezendő időszakban többször is találkozni fogok (fogunk) a besamel mártással ;) 

 












CSÍPŐS-BABOS MELEGSZENDVICS
kb:6 szelet (de ezt ugyi a kenyér, pékáru mérete is befolyásolja)
1 dob. vörösbab konzerv (400g)
2 szál szálzeller
1 db kápia paprika
2 ger. fokhagyma
csípős paprika ízlés szerint
oregánó
Besamel: közép sűrű 
5 dkg vaj
5 dkg liszt
3,5 dl tej
szercsendió
bors, só
A babot alaposan lecsepegtetjük, a szálzellert vékonyan felszeleteljük, a kápia paprikát illetve a csípőset (amennyit bírunk) felkockázzuk, zúzott fokhagymával, oregánóval ízesítjük és összeforgatjuk.
Elkészítjük a besamelt:
A vajat felmelegítjük, rászórjuk a lisztet és addig „pirítjuk” amíg jól felhabzik (lényegében vajas-rántást készítünk, de nem pirítjuk túl barnára a lisztet, azért, hogy szép világos -tejmártást- kapjunk), ezt a műveletet, fakanállal végezzük.  
Viszonylag nagyon sűrű, egybeálló masszát kapunk, vigyázzunk le ne égjen; mindent készítsünk oda időben.
Közben a tejet felmelegítjük, majd kézi habverővel folyamatosan kevergetve a sűrű „rántáshoz” öntjük, lehet 2-3 részletben is, pár perc alatt állandóan kevergetve, szép simává főzzük, „puffogtatjuk,” sóval, borssal és szerecsendióval ízesítjük. 
A kész mártásba belekeverjük a feldarabolt zöldségeket, majd egy nedvesített, kanállal a kenyér szeletkre kenjük. (Szerintem, így kanállal a legegyszerűbb.) 
Előmelegített gázsütő 5 fokozatán 15-20 perc alatt megsütjük, összemelegítjük.
!!! Szintén el kell mondanom, hogy ez is sütőfüggő, az én sütőmben, mivel alulról erősebben süt, pakoltam alá ezt-azt :) és így az alja finom roppanós,  a teteje illetve az állaga valami istenien krémes csoda lett.
Természetesen tehettem volna bele valami sonkafélét vagy kukoricát, tetejét sajttal is megszórhattam volna, de ezt már mindenki fantáziájára bízom :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése