TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2014. augusztus 13., szerda

Meglepődő tökös

Azt hiszem, ezért vagyok ŐrültSzakács; de tegye fel a kezét akinek eszébe jutott a következő „párosítás”.
Azt hiszem, ezért vagyok én, hogy ilyen ötletekkel adjak, örvendeztesselek meg benneteket.
Remélem, tudok abban segíteni, hogy néha kilépjünk a megszokott ételek „unalmas” ismétlődő egyhangúságából.
Remélem, van köztetek olyan aki „bátran” kipróbálja receptmonológjaimat és ezzel is színesít a hétköznapjait.
Tudom ez nem egyszerű dolog, főleg, ha egy egész család számára kell új, picit különlegesebb, meglepő, szokatlan ételeket készíteni.
Tudom! de ha meg sem próbáljuk akkor...
El kell fogadnunk azt is, hogy az ember a szeme mellett, a fülével is eszik; tehát, ha meghalljuk egy étel nevét (vagy hozzávalóit),  képesek vagyunk egyből eltorzítani az ábrázatunkat ...? és meg sem kóstoljuk... nem szeretem... ???  
Na, ez ellen próbálok én „harcolni” a magam módján.
Fantázia, Bátorság, Jó étvágy!
és 
No finnya!














JOGHURTOS TÖKLEVES, ALMÁVAL
Hozzávalók:
60-70 dkg főzőtök
1 db savanykás alma (nagyobbacska) 
1 kis fej vöröshagyma
1 p. natúr joghurt (150g)
1-2 ek. fehérborecet
1 ek. kristálycukor
1 marék dió
étkezési keményítő vagy liszt
zeller zöldje
bors, só 
A vöröshagymát kis kockákra vágjuk és kevés zsiradékon megfuttatjuk.
A tököt megtisztítjuk, kibelezzük; 1,5 centis darabokra kockázzuk és a hagymához dobjuk, sózzuk, borsozzuk, meglottyintjuk a borecettel és felöntjük jó 1 liter vízzel, roppanós puhára főzzük.
Közben az almát is felkockázzuk; amikor a tök elérte a kívánt puhaságot beleszórjuk az almát, egyet forralunk rajta, majd a joghurtból és keményítőből (2-3 ek. szerintem hígabban jobb) készült habarással besűrítjük.
Egy bő adag zellerzöldet felaprítunk és a kész levesbe keverjük; tálaláskor durvára vágott dióval megszórjuk, amit meg is piríthatunk, de én erre most lusta voltam. 
  
 
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése