TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2013. október 21., hétfő

Blogkóstoló 12.-1.

Ez nem más mint egy játékos, gasztro-blogokat reklámozó, virtuális örömfőzőcske. A feladat csupán csak annyi, hogy egy sorsolást követően, a másik blogjából kell elkészíteni egy étket és ezzel népszerűsíteni az ő blogját. :)
A 12. fordulóban már én is részt veszek, a sors pedig Kisribizli blogját osztotta nekem, amiből nem egy hanem kettő isteni, de még is egyszerű (mondhatnám Őrülten Jó) kis étket választottam.
Ime az első, előre egy krémleves. Persze nem én lennék, ha picit nem variáltam volna.













ZELLERKRÉMLEVES
Hozzávalók:
30 dkg zeller
1 fej lilahagyma
3 ger. fokhagyma
1 db tyúkhúsleveskocka
1 p. tejföl
3 ek. étkezési keményítő 
bors, só
szalonna
rozskenyér
zeller zöldje
A zellert, a fokhagymát és a lilahagyma felét feldaraboljuk és 1,5 l vízben  puhára főzzük, a leveskockával, borssal és igény szerint sóval ízesítjük.
Ezután simára turmixoljuk, majd a keményí és tejföl keverékével besűrítjük, behabarjuk (ne feledkezzünk meg a hőkiegyenlítésről), készre főzzük. 
Vékonyra vágott szalonna csíkokat pirítunk, majd a szalonna zsírjában megpirítjuk a felkockázott kenyeret; a maradék lilahagymát és a zeller zöldjét felaprítjuk és betétéként kínáljuk a leveshez.

1 megjegyzés:

  1. Csodás levest választottál és milyen guszta a feltétekkel! :) Átküldöd nekem a linket majd e-mail-ben, hogy könnyebb dolgom legyen az összefoglalóval? Köszi! :)

    VálaszTörlés