TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2012. április 1., vasárnap

Csak egy ötlet, má megint

Nem akarok tolakodó lenni, de ismét egy Őrült ötlettel állok elő a tisztelt nagyérdemű elé!
A történet a következő: Én mint városi kölyök, nagyon is megvagyok elégedve a bóti üveges tormával (volt rá precedens, hogy a cékla salátába is ezt raktam ízesítőnek), csemege, erős, csípős, almás, tejszínes, majonézes, stb... Az ember nem is tudja milyent válasszon magának, olyan gazdag a kínálat.
Igen, tudom, hogy a jó házi tormának nincs párja, mindenki a saját szájízére készíti, és büszkélkedik vele, mert egy jó házi tormával lehet is! 
Gondoltam egyet és vásároltam egy szép darab nyers tormát, hogy majd most én is elkészítem a saját Őrülten Jó házi tormámat. 
Ahogy neki akartam állni az elkészítésnek, bevillantak az agyamban, kolléganőm emlékei, akinek az Apukája még otthon, falun saját maga szokta a tormát készíteni és, hogy még Ők is megkönnyezték.
Na ne, hogy az egész lakás tormaszagú legyen és hogy a fejem mindegyik lukján folyjon kifele valami és még sírjak is közben!? Hát ezt nem akartam.
Épp ezért...














TORMÁVAL FŐTT FÜSTÖLT HÚS
Nálam a füstölt hús, nagy valószínűséggel tarja (vagy csülök), de természetesen mindenki készítse abból amit kedvel. 
Nem is szaporítanám a szót, a főzőlé fűszerezése a következő:
kb.:1 kg füstölt húshoz
25 -30 dkg friss torma, eldarabolva (kb.)
1 fej vöröshagyma, ketté vágva
4 gerezd fokhagyma
5-6 szem szegfűbors
2 szál babérlevél
...az ily' módon fűszerezett lében szépen lassan főzzük meg a füstölt húst és a főzőlevében hagyva hűtsük ki!
Az áztatással és a sózással úgy vagyok, ...hogy én nem szoktam, de természetesen ezt is mindenki csinálja úgy ahogy az őseitől tanulta. 
Jéé! mindjárt itt a húsvét, kiellene próbálni! 😀

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése