TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. március 29., kedd

Jóban rosszban

Én már nagyon sok szörnyűséget láttam, hallottam, csináltam és meg is éltem, tehát, edzett vagyok. Egy gyenge pontom van a sorozat, a Jóban rosszban. De minden jóban rosszban van valami rossz és jó is. Már majdnem 100% függőnek tartottam magam, de szerencsére az utóbbi időben, ölég hézagosan tudom csak nézni (elvonási tünet nélkül)! Állítólag mindenből lehet tanulni valamit. Én a sorozatból, már tanultam! A történet a következő: Barbi és Betty testvérpár marhapörköltet főznek, a kórházból hazatérő édesapjuknak. Betty az Amerikából hazatért lány állítja, hogy zeller kell bele; Barbi köti az ebet a karóhoz, ő mindenképp majoránnát fog rakni pörköltbe. Végül külön főz a két lány és, ha jól emlékszem aznap este pizzát rendeltek. Zeller, majoránna, komolyan mondom, ilyent még nem hallottam; ezt meg kell próbálnom. Megpróbáltam, nem rossz. A zeller kimondottan jó ízt ad a pörinek, a majoránna érdekessé teszi, de ezzel mértékletesen bánjunk. 
Utánanéztem a net-en, valóban a zellert több receptnél is meg találtam, de a majoránna finomabban bánnak, bár 1-2 helyen azt is írják.



MARHAPÖRKÖLT, ZELLERREL ÉS MAJORÁNNÁVAL

Hozzávalók:
1 kg marhalábszár
2 fej hagyma (kb.:40 dkg)
15-20 dkg zeller
2 db paprika
2 db paradicsom
2 ger. fokhagyma
fűszerpaprika
őrölt kömény
majoránna


sertészsír

naná, hogy egy kis vörösbor nem rontja el ;)
Az apróra vágott hagymát forró zsíron üvegesre pirítjuk és rádobjuk a felkockázott húst. Amikor a hús elveszti nyers színét, hozzáadjuk az 1 centisre felkockázott zellert és a paprikát, paradicsomot, megsózzuk. Kicsit összepároljuk kb.: 10 percig, ekkorra már lesz egy kis leve. Legyengítjük a tüzet alatta, hogy ne forrjon olyan erősen, befűszerezzük és meghintjük fűszerpaprikával. Pár percig hagyjuk állni, amíg a paprika színe kioldódik a tetején keletkező zsiradékban, majd elkeverjük. Felöntjük vízzel, épphogy ellepje és készre főzzük. Főlés közben meg-megkavargatjuk és a szükséges folyadékmennyiséget pótoljuk, de mindig csak annyival, hogy ellepje (ez nem hal, tehát a húsnak nem kell úsznia). Az utolsó fázisnál hozzáadjuk a zúzott fokhagymát (én mindig így csinálom) utóízesítjük, ízlésünk szerint vörösbort adunk hozzá vagy mellé. Köretként, én marhapörinél a tarhonyára vagy a dödöllére esküszöm; de, mindenki azzal eszi amivel jól esik, friss kenyérrel, nagy kanállal, jó étvággyal.

Csak 1 ötlet: ha a zellerből teszünk félre egy keveset (ezt akár lehet pluszba is) és az utolsó 25-30 percben adjuk hozzá, még érdekesebbé tehetjük a pörinket.
Most gondolkodom (ez nagyképűen hangzik, mi?) hogy, vörösbort mindenképp tegyünk bele. Meg mellé, elé, utána és közben, mondjuk egy jó fajta Kadarkát, de csak mértékkel!
Jut eszembe, ma vettem egy vödröt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése