TUDTAD !?

Receptjeim általában 4 főre szólnak, TUDTAD? a végén
Charlott Haigh: 100 természetes immunerősítő c.
(ALEXANDRA) könyvéből idézek. 2012.10.15.

NEM KELL ÍGY FŐZNI, DE LEHET!

2011. január 16., vasárnap

"savanyú"FEHÉRBOROS KÁPOSZTA 5 nap alatt

Elkészült !
Mint már említettem,rá akadtam egy úgynevezett, gyors savanyú káposzta receptre amit ki kellet próbálnom. Kíváncsian vártam a végeredményt, káposzta pirított kenyérrel és hogy, fehérborral feldobhatjuk!? Hmm, érdekes. Fehérbor! jól hangzik. Gyerünk!
Azt hogy, savanyú káposzta, talán egy kicsit túlzás, de mindenképp finom. Ne a megszokott, piaci káposzta ízre számítsunk, hanem egy pikáns, a bortól kissé fanyar, ízletes és zamatos csodára
.


Hozzávalók:
1 kg fehér káposzta
3-4 dkg só

2,5 dl fehérbor (én - félédes, furmint-ot használtam)

rozskenyér, egész bors,
fokhagyma, babérlevél,
csípős paprika, szerecsendió virág

A káposztát nem túl vékonyan felszeleteljük, lesózzuk és ízesítjük. Két gerezd fokhagymát, kettő babérlevelet, 4-5 szem borsot, egy darabka szerecsendió virágot, és csípős paprikát raktam bele. A fűszerek mennyiségétől el lehet térni, ízlés szerint és az igaz minden receptre! Egy vájdlingba alaposan összekavarjuk, 1 dl borral vegyítjük, amennyire csak tudjuk ledögöljünk, a tetejét teljesen befedjük vastagabbra szeletelt, pirított rozskenyérrel és fedőt rakunk rá. Langyos helyen tartjuk, a kenyérszeleteket ügyesen leszedjük, félretesszük,(majd vissza)  naponta átfogatjuk, ledöngöljük és a kenyér szeleteken keresztül fél deci borral, fél deci vízzel átitatjuk. Ezt háromszor megcsináljuk, a ötödik napon elkészült. Jól lehűtve igazi csemege, vagy főzzünk valami finomat belőle, például: babos-káposztát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése